Datagedreven Audience Segmentatie & Optimalisatie bij Funda
Funda bereikt miljoenen woningzoekers en -verkopers en brengt hen in contact met ervaren makelaars. Maar hoe zorgen we ervoor dat de juiste informatie bij de juiste doelgroep terechtkomt?
Deze presentatie laat zien hoe funda met data-analyse en experimenten hun vier kernsegmenten – serieuze zoekers, huiseigenaren, verkopers en makelaars – beter bedienen. Naomi Smulders van funda duikt in segmentatie-algoritmes, visualisaties en A/B-testen, om de effectiviteit van hun content en dataproducten te maximaliseren. Ontdek hoe continue drive voor optimalisatie leidt tot een relevantere en succesvollere platformervaring.

Naomi Smulders
Naomi is werkzaam als data analyst bij funda, waar zij bezighoudt met het inzichtelijk maken van de click stream data van de miljoenen maandelijkse bezoekers van het platform. Met een achtergrond in data science en neurowetenschappen en ruim vijf jaar ervaring als analyst – eerst bij een CRO-bureau en nu bij funda – combineert Naomi gedragswetenschap met datagedreven besluitvorming.
Buiten haar werk om zet zij zich ook in voor de analytics community door het helpen organiseren van conferenties en meetups (o.a. Outlier). Haar drive en expertise werden bekroond met de Experimentation Elite Award en zij werd Data Professional van het Jaar 2023.