Sprekers

Dit zijn de sprekers van Emerce Conversion & Analytics 2025.

Andrey Prokhorov
ASICS EMEA

In this session, Andrey dives into ASICS' "hycremental" approach to UX optimization, a method blending incremental and hybrid strategies.

'Hycremental' UX optimization at Asics
Jorden Lentze
Booking.com

In this presentation Jorden Lentze will share 3 insights and 3 failures which he made while running app experiments for Booking.com.

App experimentation: Solving customer problems at scale at Booking.com
Nils Stotz
Zalando

Beyond process improvements, AI has the potential to replace traffic entirely by leveraging synthetic data and predictive models, enabling limitless testing without the need for real users.

Experimentation with AI: No Hype, Just a Supernova!
Desiree van der Horst
Loop Earplugs

In deze sessie ontdek je hoe je met het 6V-model verschillende onderzoeksmethoden combineert voor maximale conversie-impact.

Finding the right frequency - ​mixing research for maximum impact​
Hans Nauta
NS International

Hoe weet je zeker dat de resultaten van een A/B-test betrouwbaar zijn? Bij NS International besloot men A/B-testen te hertesten om dit te ontdekken. Deze stap was het startpunt voor een transformatie in de experimenteercultuur en leidde tot significante verbeteringen in hoe de testen geanalyseerd werden.

Van illusie naar innovatie - de weg naar betrouwbare A/B-testen
Simo Ahava
Simmer

Server-side tracking (and server-side tagging) is often described as a solution to many of the issues that plague the data industry. Whether it fixes third-party cookies or gets your data back from ad blockers, server-side is considered a tool that helps recover data from the abyss.In this presentation, Simo will make the claim that if you're using server-side for data recovery, you're using it wrong.

Server-side tracking: the tech, the myth, the legend
Youp van der Graaf
De Volksbank

De uitvoering van de transformatie is in volle gang bij de Volksbank. De Bank verenigt haar organisatiestructuur en bundelt de krachten van de consumentenmerken in een sterk merk.

De Volksbank in transformatie: ruimte voor groei binnen omnichannel analytics!
Joshua Kreuger
DPG Media

Tijdens deze presentatie deelt Joshua de ervaringen met GenAI, inclusief de mislukkingen en de succesvolle experimenten binnen de marketing afdeling.

Hoe maak ik GenAI een succes in mijn organisatie?
Michel van Luijtelaar
GMBapi.com

Everyone reads reviews before buying. And people trust reviews like they trust personal recommendations. It is crucial for business.

The impact of reviews on conversion, visibility and results
Jeroen Oosting
NS

Leer van de successen én obstakels van NS in de transitie naar een data- en experimentgedreven organisatie. Hoe bouw je écht een experimentation culture?

De vaak hobbelige weg naar een Experimentation Culture Award
Naomi Smulders
Funda

Deze presentatie laat zien hoe funda met data-analyse en experimenten hun vier kernsegmenten – serieuze zoekers, huiseigenaren, verkopers en makelaars – beter bedienen.

Datagedreven Audience Segmentatie & Optimalisatie bij Funda
Abi Hough
UU3

Discover the secrets of customer retention with this captivating discussion delivered with humor, storytelling, and actionable insights.

Have I got your retention?
David Vallejo
Analytics Debugger

In this session, we’ll dive into the debugging options offered by leading analytics vendors, providing you with a comprehensive overview of the tools available to troubleshoot, optimize, and refine your analytics implementations.

Analytics unchained: Official vendor debugging tools
Daphne Tideman
Growth Waves

Learn how to use Jobs to Be Done to create a seamless customer journey that drives scalable growth.

Using jobs to be done to scale e-commerce growth
Theo van der Zee
ConversionReview

De presentatie benadrukt de verschuiving van overmatige consumptie naar bewuste keuzes door duurzaamheid te integreren in bedrijfsstrategieën.

Websites optimaliseren voor duurzame strategie
Christian Kletzander
JENTIS

Christian will share practical insights and best practices from real implementations, explaining how you can recover lost conversions, improve attribution accuracy, and enhance overall campaign performance.

Maximizing ROAS and privacy with AI-powered conversion tracking
Joost Baalbergen
Online Dialogue

De tijd waarin CRO-specialisten zich kunnen richten op het steeds een beetje verder optimaliseren van dezelfde elementen loopt ten einde. Terwijl AI zich daarmee bezighoudt, hebben wij onze handen vrij om grote, strategische experimenten op te zetten, klantinzichten te valideren en nieuwe groeikansen ontdekken.

AI voor CRO: inspiratie uit de praktijk
Donald Ng
Mida.so

In this session, we’ll compare industry-standard A/B testing tools, break down what causes performance bottlenecks, and uncover how to minimize speed loss without sacrificing experimentation quality.

Will client-side A/B testing slow down my website?
Mårten Bokedal
Optimizely

This session explores how AI and data warehouse analytics will impact experimentation programs, through scale and business impact.

The future of analytics and experimentation
Dejan Dragusin
Optimizely

This session explores how AI and data warehouse analytics will impact experimentation programs, through scale and business impact.

The future of analytics and experimentation
Olf Koekoek
ClickValue

While A/B testing is often considered the 'holy grail' within the industry, it's far from the only tool to validate your ideas. Qualitative and quantitative methods can also provide valuable insights

Alternatives to AB testing: how it can improve your CXO program