Hoe maak ik GenAI een succes in mijn organisatie?
Iedereen is ermee bezig, maar Generative AI voelt vaak als ‘‘technologie op zoek naar een probleem’. Bij DPG Media, de grootste uitgever in de BENELUX, staat het belang ervan sinds de introductie van ChatGPT hoog op de agenda.
Tijdens deze presentatie deelt Joshua de ervaringen met GenAI, inclusief de mislukkingen en de succesvolle experimenten binnen de marketing afdeling. Bijvoorbeeld op GenAI gebaseerde radiocommercials die dag in dag uit met behulp van GenAI vernieuwd worden.
Joshua gaat dieper in hoe de experimentation mindset & -vaardigheden onwijs waardevol zijn in deze fase, én hij geeft je ook perspectief vanuit bedrijfseconomie waarmee je verder kunt kijken dan GenAI als je persoonlijke assistent, maar als basis om innovatieve dingen te doen of gehele werkprocessen slimmer te maken.

Joshua Kreuger
Joshua is bij DPG media verantwoordelijk voor het experimentation-programma van de circulation afdeling (abonnementenwerving en -behoud) van 56 toonaangevende Nederlandse en Belgische dagbladen en magazines waaronder Volkskrant, AD, Donald Duck en zijn jeugdfavoriet Autoweek. Sinds twee jaar is Joshua ook teamlead voor een Generative AI Squad - gericht om te experimenteren met interne en externe kansen voor Generative AI binnen de afdelingen marketing en retentie.